fredag 26 januari 2018

Sidfläsk och ljusmys

Så var det Fredag igen !
Jag har sovit ganska länge och surfat runt
 medan jag druckit mitt morgonkaffe.
.................................

Igår blev det töväder.
Jag kämpade på med att få bort värsta från altanen.
Försökte även minska "Mount Everest" som blev av takras, mellan hus och garage,
men det blev alldeles för tungt och för mycket, för mig.
Gubben tog det med traktorn när han slutat jobba, på kvällen.
Sen var det ju vanliga städningen och Jenny var förbi på kaffe,
efter hon lämnat barnbarnen på dagis.
Igår....gjorde jag också sidfläsk och klimp till middag.



Det är sååå gott fastän det är enkel mat att laga.

Jenny och ungarna åt med oss.
Jag bjöd in dom , för Jenny målade om i ungarnas vardera rum,
(mild rosa fondvägg till Milla och mild grön till Milton)
så jag tänkte att det kunde vara skönt att slippa laga mat, för henne.
Sen gick dom hem igen , så Jenny fick måla klart.
(Blir mycket bra kan jag lova , för jag har sett foton då hon var färdig med målat)
Robin kom också förbi, för Sinicca var på stan.
Så han fick sig mat också.

Senare på kvällen tog jag en varm skön dusch
och sen var det slappa soffan, för gubben åkte iväg och såg hockey hos sin brorsa.
Själv tittade jag på lite Arga Snickaren och sånt, som triggar igång mitt
"flyttaomvarsakpåfelplats" och gör att det ständigt "pifflas" och "pyntlas"
och ändras, än hit, än dit och sen tillbaka igen.



Och idag var det då Fredag, sa vi.
Vad det erbjuder vet jag inte riktigt.
Men jag vet att jag ska bädda rent och starta tvättmaskinen.
I övrigt får det bli en överraskning. ;)
......................................



Inga kommentarer: