tisdag 27 mars 2018

Kyligt, tvätt och vacker ros

Igår hade jag en riktig skrotdag.
Fick sån migrän att jag blev liggande hela dagen.
Släppte inte , fastän jag tog tablett och sov en stund.
Men idag är det bättre , guskelov.

Jenny och Milla var förbi på förmiddagen en stund.
När de gått hem, satte jag igång med städning.
Var också i tvättstugan och städade där,
för det ska gudarna veta att det behövdes.
Fått igång tvätt, nya sängkläderna m.m.

Solen skiner men det är kallt och ingen vår på långa vägar i sikte ännu.
Det kommer att bli en väldigt kort sommar i år också.
Nu har vi ju haft vinter och snö sen slutet på Oktober
och det har inte töat bort en enda gång sedan dess.
Vi behöver en bra sommar nu för att man ska mäkta med.
Men den där "globala uppvärmningen" lyser med sin frånvaro hos oss.

Nåväl...

Något som lyser upp i vardagen är i alla fall denna fina ros,
som Jenny kom med, helt apropå ingenting !
Tack så mycket min älskade unge !💖



 



Inga kommentarer: