lördag 16 juni 2018

Lördag med mycket nytt...


Lördag idag och jag och gubben rivstartade den med shopping.
2 par byxor åt honom, dock inte på Team Sportia, utan Intersport i stan.



Nytt parasoll blev det också från COOP bygg.
Den får vara nerfälld nu.
Glömde ju fälla ner gamla.



Och idag är det också kattutställning här.
Dotterns två ny tillskott i familjen ställs ut för första gången.








Blir nog förmodligen sista också.
Hon hade ju lite problem med "förarbetet";
för jag fick meddelande på kvällen.







Och mer då ?

Jo, sonen Robin har lagt bud på hus och på Måndag ska det mest troligt skrivas kontrakt.
Det ser ju inte att komma in fler bud och mäklaren sms:ade honom igår kväll.
En enplans-villa , några 100 meter ifrån oss.
Sterbhus, då de äldre förra ägarna dött.
Fin, med lite gammal 80-tals inredning, men det renoveras ju såklart efter hand sen.
Så nu håller vi tummarna och knipsar med tårna så att de verkligen får det !
2 hundar och ett barn i en tvåa blir ju trångt .
Men i huset finns 3 sovrum ,stort "allrum"/kök ,
stort vardagsrum plus att bakom garaget som sitter ihop med huset,
 har ytterligare ett rum som kan göras om.
Det blir nog "mancave".
Drygt 1000 kvm tomt och friggebod finns.
Jag vill ha det !!
Flyttar nog in , för jag ryms. 😏

Senare idag ska jag sitta barnvakt till mina näst  minsta barnbarn , Milton och Milla.
Farfar Hans , som har dom nu , ska iväg vid 14-tiden och tar jag över
 till mamma och pappa kommer hem från utställningen.

Inga kommentarer: