lördag 12 januari 2019

Efter "stormen"

Vi hoppar raskt över till Lördag.
Igår blev det inget skrivet för det var full rulle hela dagen.
Jenny, Jonas och Milla, med lilla Julia kom hit på morgonen.
Dom ville inte vara hemma hos sig.
Där var det strömlöst till och från eftersom elektrikern var där och drog el
till deras nya badrum uppe.



Det var ju "hot" om strömlöst i hela AC-län pga stormen Jan.
Men den märktes inte av annat än kvällen/natten mot Fredag och på dagen igår.
Då blåste det redigt friska vindar och min lykta jag fått av Robin hade blåst ner från bordet
 ute på altanen, samt en ljusslinga som varit virad i ormbunkar också trasslat till sig,
så den har jag varit och tagit ner, samt det som var runt "ingången" upp på altan.

Idag har vi varit och avverkat kartonger som samlats på.
Sen åkte vi raka vägen in till stan för gubben skulle kolla en grej.
Efter det tittade vi in på Jack's och där fick jag med lite ramar
och amplar till köksfönstren.
Nu får jag lika i båda istället för den som jag bara har en kvar av i ett fönster.
Den får hitta en annan plats att hänga på.


Gubben ville ha termometrar inne så det blev ett gäng såna också.



Väl hemma igen så har jag saltat ute , för det är blankis här utanför.
Och nu blir det en snabbstädning.
Sen tror jag att jag ska kasta mig i soffan för jag mår inte bra.
Känns som att jag ska få magsjuka.
Mår illa , men inte så att jag vill kräkas än...peppar peppar.
Sinicca och Luna har kräkts i dagarna med är på bättringsväg.
Robin mådde bra fortfarande igår när jag pratade med honom,
så huruvida han drattat dit , vet jag inte.
Jag och gubben brukar aldrig få magsjuka normalt,
men ni vet...."plötsligt händer det".
Hoppas att jag slipper i alla fall.
Inte för att det egentligen spelar mig någon större roll så.
Men vara sjuk är aldrig kul oavsett vad det är.

Ha en fin dag alla !
Disa

Inga kommentarer: