lördag 12 januari 2019

I Skogen


Vi åkte iväg en sväng, jag och gubben, för att kolla när ungarna grillade korv uppe vid
Myrängens grillplats.



Dom hade redan grillat men gubben blev sugen på en bit så han tog två.


Somliga tar skotern när dom åker ut i skogen....



,,,medan vi, jag, jag och gubben...


...tar "Bä äM Wän". 😇
Friluftsmänniskor med comfort !😂
Det är inte bra med för mycket motion.
Man blir alldeles andfådd, svettig och röd. 😏



Vi blev inte långvariga, för jag var inte klädd rätt.
Tunna byxor och inget under, samt skor som inte alls var så varma som jag trodde när jag köpte dom.
Och värst av allt...mina händer. Dom tål inte kyla alls.
Känns som att man klämt dom i bildörren när dom blir kalla.
Skönt att komma hem i värmen igen.

Snart ska vi göra varma mackor.
Enkelt och gott och skönt att slippa stå vid spisen.

Inga kommentarer: