tisdag 8 januari 2019

En helt vanlig Tisdag.


Så har vi Tisdag och gubben jobbar.
Och jag..jag har rivstartat dagen med tvätt !
Nu är det då alla sängkläder och badlakan som ska tvagas och hängas.
Rena kläderna är vikta och lagt i respektive garderober.
Sååå motigt att ta sig för, men så skönt när det blir gjort.



Fast innan jag rivstartade , så satt jag med mitt morgonkaffe, här vid min dator
och surfade runt som vanligt.



Nu, med ljudet från tv:n och nyhetsmorgon på,
så ska jag ta itu med dagens städning.
Måste skura av golven lite efter springet igår, med installationen.
Och tvätten ska tvättas klart, för det är fler maskiner att köra.

Hoppas också att mina nya rollupgardiner kommer idag, så jag får hänga i köksfönstren
.
Ser så himla trist ut utan gardiner.
Och sen när skåpet kommit, så är det klart och kommer bli så bra.
Då får jag mer plats med porslin , som just nu är spritt i div skåp där det knappt får plats.
Ingen ordning i oordningen alls.

Nu blir det lite kaffe innan jag fortsätter dagen.

Ha en fin dag alla !

2 kommentarer:

Brittan sa...

Fint !
httpp//:bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Tack Brittan :)