måndag 7 januari 2019

Nu blåser det varmt

Så kom installatören och fixade värmepumpen.
Det blev som jag trodde med mina hyllor, att dom skulle vara i vägen.
I alla fall den övre av dom.
Men det gjorde inget att den togs ner, för det ska dom ju ändå,
när skåpet sen kommer.
Det är ju där den ska stå...vitrinskåpet alltså.


Nu sitter den på väggen och blåser varmluft, ända in i hallen.
Benke är lyrisk...tur en av oss är det.
Och visst...det är skönt med värmen ..men....snyggt är det inte !



Nåväl..man kan inte alltid får som man vill .

Och jag kommer säkert vara gladare i sommar om det blir varmt och man får in kall luft.
Men en kärring med vallningar jublar inte särskilt över värme, inte sant ?!

Nu ska jag gå ner i tävttstugan och se om jag orkar ta itu med tvätten.
Eller så sparar jag den till imorron, när gubben jobbar.

3 kommentarer:

Bi Edlund sa...

Fint

Disa E sa...

Tack. Ja nog är det skönt med värmen på vintern och kall luft på sommaren.
Nu längtar jag bara till vitrinskåpet kommer !
Tack för titten . Kram !

Disa E sa...

Vi bär samma efternamn BTW ;)