torsdag 10 januari 2019

Gardinerna kom

Torsdag idag.

Igår kom mina rollup gardiner och det var så bra,
för vi fick dom i brevlådan.
Så slapp man åka för att hämta ut paketet.


Idag har jag hängt upp dom.
Men jag fuskade lite.
Jag strök nämligen inte, vilket jag alltid annars gör.
Men nu är min strykbräda belamrad med trådlåda och andra div sy tillbehör,
eftersom dotran tog hem sybordet till databord åt Celia.
Mitt förslag förstås och helt med min välsignelse.
Och jag har ju förstås inte idas plocka i ordning där,
så därför hängdes gardinerna upp direkt ur förpackningen.
Jag har bara sprutat lite vatten på dom så hänger dom väl till sig.

Gillar spetsbandet som löper med bredden.
Tänk också sen när skåpet står på andra sidan om skänken.
När det är lika på båda sidor.
Kommer bli så bra och jag längtar.

 

Bör väl komma nästa vecka, hoppas jag,
för det stod att 'leveransdatum beräknas till 17/1-19'.



Nu återstår en liten städningen.
Sen kan jag bara luta tillbaka och hitta på vad än som faller mig in.

2 kommentarer:

Brittan sa...

Snyggt med rollupgardiner har själv i både kök och vardagsrum ! Dom där är ju jättesnygga var här du köpt dem ?

Disa E sa...

Beställt från Cellbes. :)