fredag 18 januari 2019

Skåpet i köket


Skåpet jag beställde, kom efter lång väntan, sent igår kväll.
20:40 ringde han och sa att dom var på inkommande.
Det blev ju såklart inget skruva då inte, utan kartongerna fick ligga till idag.

Jenny kom på morgonen och hjälpte mig att sätta ihop sidorna
och bakstycket och sen ställde vi det på plats.
Sen fixade jag resten.

Det var faktiskt en felbeställning, som blev perfekt.

Det var nämligen inte glasdörrar till detta skåpet utan vita spegeldörrar.
Jag ringde till gubben och berättade det ..
-Det är ju bara att vi byter plats på skåpen, avslutar jag med.
-Är det inte bättre att bara byta dörrarna ? frågar han....😶
Härregyyy..det var som om jag kommit på det själv !!!!😏😅

Såååå...jag har bytt dörrarna, skruvat hål för knoppar.
Lagt i hyllor och skruvat fast i väggen.
Sen har jag (självklart efter urtorkning) ställt in porslinet.



Nu står den i alla fall där och det blev precis så bra som jag tänkte,
med likadana skåp på vardera sidan om fönstret.
(lite småfix kvar bara, som att hänga dörrarna rakt, men det överlåter jag till gubben)
Sen behöver jag bara hitta en finare skänk att ha emellan.



Städat klart och allt det där dagliga har jag också.
Så nu ska jag gå och ömka mig själv och min onda lekamen, i soffan.
Gubben får banne mig bjuda på middag idag.

Ha en fin helg alla !



6 kommentarer:

Brittan sa...

Men herregud så fint och självklart ska gubben bjuda på middag/nå gott 👍

Kram från bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Tack 😊
Jag är nöjd. Och visst bjöd han på maten. Nu tar vi det lugnt och slappar i soffan .
Kram ❤

Paula sa...

ja, att hänga dörrarna rätt ÄR rocket science =|

både fint å praktiskt blev det =)

Disa E sa...

Ja, det är inte helt lätt med hur man går till väga alla ggr :D
Jag är jättenöjd. :)

Herr Nilssons Fru sa...

Se där ja, de kom till slut och fint som tusan blev det. Händig du är Disa, bra kvinna reder sig själv :)
Gott att Benke bjöd på maten. Personligen avskyr jag att sätta ihop möbler. När det är dax för sådan så spelar jag extra dum för att slippa delta:) de finns de som klarar de betydligt lättare o snabbare än mig. Däremot släpper jag inget till att inreda skåp o så - oh nej.

Ang våra värmekällor. Vi använder dem bara när vi vill ha mysigt eller när vi inte har ström, i vanliga fall värmen vi huset på samma sätt som ni, men en luftvärmepump. De tog en stund att ställa in den men nu värmer den hela huset och värmen sedan tidigare när vi körde med elelement är betydligt bättre o goare, dessutom har elförbrukningen sjunkit massor när vi jämför.

Kramiz o go helg

Disa E sa...

Jo, nog slipper jag gärna om det går, men gubben vet att jag är händig så det är inte lätt slippa undan alla ggr. :D Och jag ville ha upp den fortare än att vänta på att han ska komma hem från jobbet.
Då gör jag det själv.

Ja, man kanske måste få in "den rätta knycken " med dom !? :/
Men nog är det mysigt med öppna spisar och dylikt. :)

Kram och Go' Helg till er alla där hemma både fyrbent och tvåbent !