tisdag 15 januari 2019

Lat dag idag

Tisdag, visar almanackan ,
 och Jenny & Milla har varit förbi på morron.
Milla fick vara hemma idag, för det är bytt dag på dagis.
Egentligen är Måndag hemma dag, men hon fick vara igår.


Jag har beställt nytt plånboksfodral till min mobil idag.
Är så trött på mitt svarta jag köpte, med magnetskal.
Tar ju aldrig loss mobilen från den.
Gubben får ta den för den öppnas "rätt väg", medan hans öppnas underifrån.


Annars har jag en väldigt lat dag idag.
Känner mig lite "myschlig", så det blir en stillsam dag med mest bara vila.
Så värk i kroppen att man orkar inte göra många knop i onödan.
Vet inte om jag är i ett "skov", eller om det är någonting på gång !?
Ont har jag i alla fall..precis överallt !
Så nu blir det att kasta sig i soffan och vila min lekamen.

Ha en go' Dag !

4 kommentarer:

Brittan sa...

Inte kul känna sig "myschlig" som du skriver kommer bättre dagar hoppas jag .Trevligt titta in här och fint med dina header som du byter då o då !
Kram ha en fin dag trots värk 💖
bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Tack :)
Jag har legat större delen av dagen i soffan.
Lite jobbigt när man känner sig rastlös , men inte har orken.
Hoppas det är "falskt alarm" som vanligt.
Vill inte bli sjuk nu när mitt skåp kommer på Torsdag.

Kram och ha ett gott avslut på denna dagen !

MirandaMaräng sa...

Inget annat hos mig är rosa utom mobilfodralet för att jag lätt ska hitta den bland allt det svarta i väskan!
Inte roligt att ha värk. . .hoppas du känner dig bättre nu!

Önskar dig fina dagar!
Kram

Disa E sa...

Har ingenting i rosa heller.
Det mesta går i svart vitt och grått.
😊Jo, det var falskt alarm, som vanligt.
Kram 🤗