torsdag 7 januari 2021

Trist dag

Torsdag idag, har vi hela da'n.
Tvätten fortsätter snurra på i maskinen och ute faller små små flingor.
Det har blivit lite varmare, runt -4°.
En sväng med bilen har vi också tagit och tittat runt.

Känns lite trist, för dotterns minsting Milla, är förkyld nu och svärfar i huset hostar.
Så vi får inte träffas igen på ett tag framöver.
Sonen och svärdottern jobbar på veckorna och man får inte handla
annat än nödvändigheter och annat finns inte att göra.
Så det blir väl att jag får piska mig själv till att ta tag i alla såna där
"jaggördetenannandagistället" saker som ligger och väntar på just "en annan dag".
Att den skulle komma just idag, var ju lite onödigt.....fast...
när jag känner efter så är det nog inte rätt annandag, faktiskt.👀
Nej, det får räcka med tvätten och städning i tvättstugan efteråt.
Jag ska ju faktiskt dammsuga här uppe också.
Och sen blir det ett himla sjå med att värma upp soffan till
Mord i Paradiset börjar...för det är ju ikväll...inte igår, som jag skrev då.
Så får det bli.

Ha en Fin Torsdag !


*gamla vinterfoton, men det ser likadant ut idag, bortsett den röda färgen i bakgrunden*



 

Inga kommentarer: