måndag 15 mars 2021

Måndag i Mars

Och vi skriver den 15:e .

Idag är en sån där "skrotaruntochfixalite" dag.
Jag har plockat lite här och ändrat lite där.
Fått fram gråvitrutiga stolsdynorna, som känns lite "vårigare" än dom svartvitrutiga.
Burit upp tvätt och lagt i garderoberna, för att tvätta imorgon.
Städat den dagliga sedvanliga.
Haft Jenny här på morgonkaffe, efter hon skjutsat ungarna till skolan
och Millas stora glädje, som ääääälskar skolan och tycker att man
bara behöver vara på ledig på Lördagar och varit hemma först 1 vecka
pga hosta och sen fick sportlov, vilket INTE var något positivt för henne.

Gubben är på stan och kollar om det finns nåt jobb åt honom.
Han är verkligen sämst på att vara pensionär.
Men så visste jag ju redan innan att det inte skulle funka i längden.
Dock gör han det nu på sina villkor och kan lugnt stanna hemma
om han inte orkar eller vill.
Det är faktiskt skönt för mig när han är ute,
för vi drar inte riktigt jämnt för länge och han ruckar mina rutiner,
som jag byggt upp i 40 års tid.
Ja , så länge blir det nu i April, för oss.
Huujedamejj va länge !?!😱
17 år var jag, när vi träffades och jag blev 57 nu i Februari.
Dottern blir 39 i sommar.
Tiden bara flyger iväg.

När gubben kommer hem ska han få skjutsa mig
någonstans där jag kan plocka påskris.
Nu börjar det vara dags .
Blir så sugen när man ser alla på Instagram och Facebook,
som börjat för länge sen.
Tills dess ska jag fortsätta plocka här och ändra där.




Ha en go' ny Vecka och Måndag.




 

Inga kommentarer: