söndag 14 mars 2021

Snöig Söndag

Söndag idag ...
..och jag såg på min minneslinje på FB , foton från denna dagen 2014.
Guuuuuu, vad lite snö vi hade då ?!?!?!😮



Längtar så efter att få hit värme, så man kan börja vara ute igen.

Igår hade vi sonen med familj här på middag.
Sinicca önskade ju ( i Maj förra året ) till sin födelsedag att få äta
Heta Räkor som jag skulle göra på mitt vis.
Men det blev som aldrig av då.
Och senaste dagarna har jag gått och tänkt på det, att jag borde laga det
och bjuda dom lite sent omsider.
Och igår så nämnde hon just dessa räkor och jag tog tag i det,
så jag och gubben åkte på ICA och köpte ingredienser.
Mycket gott var det.

Och om ni undrar över mitt tema här i bloggen ...
Jo, jag är så trött på vintern och känner att jag måste få
se lite grönt och blom då och då, så jag gjorde lite försommartema.
Orkar inte se nåt som har med vinter att göra längre, 
för det har vi massor av utanför.
Det är knappt man vill titta ut genom fönstret ens.
Nej..nu får våren banne mig komma, så vi får kommat ut och andas frisk luft,
grilla korv och stöka i trädgården !
När Livet återvänder !

Ha en Skön Söndag !


 

1 kommentar:

Brittan sa...

Så gott med heta räkor och på ditt vis förstår jag att hon gillar 👍
Ja här hemma börjar snön smälta bort får hoppas det inte kommer ett "bakslag" Längtar också efter vår sommar och ☀️
Ha det gott 💛

bians.bloggo.nu