söndag 30 maj 2021

Söndag & Morsdag

Så har vi Söndag och det är också Mors-dag.

Igår hade vi en hyfsat bra dag, men väldigt kyliga vindar.
Jag rensade ogräs och plockade, flyttade och ändrade lite här och där.
Grävde upp ormbunkar som hamnat på "fel plats" så Jenny fick en
och jag behöll den andra och satte i kruka och upp på altanen.
(det var flera skott i varje klump)
Jenny fick också en fingerborgsblomma som jag har MASSOR av i rabatten
och på olika ställen där jag gått och petat ner.
Många av dom kommer att blomma i år och dom är så fina,
även om dom är giftiga.

Vi var ute precis hela dagen, men jag har inte haft ork att börja
röja i det där hörnet där komposten var, så det får vänta lite till.



Städade växthuset har jag lust att tömma helt och göra "titthus" av istället.
Får se om det blir nåt av det ?!



Den här grus-ön ska jag tömma på grus och börja göra annat av.
Mest troligt blir det blommor och kanske kanske en till liten damm ?!



Lilla pumpen har blivit ett litet vattenfall.
Blir väl finare sen när blommorna vuxit till sig lite runtom.



Dagen avslutades med grillad korv, potatissallad, räksallad och dallas-sallad.
Robin och Sinicca kom med flickorna och sen gick vi in och drack kaffe.



Duschen på kvällskvisten var varm och skönt att få tvätta bort röklukt och jord.

Idag är min tanke att jag ska ta den där tvätten och tvätta upp och hänga ute.
Men dagen har just börjat och innan morgonen är slut, har jag väl hittat på annat.
Det blir som lite av en överraskning alltid när jag bestämt en sak men gör en annan.
Dagarna blir som mer spännande då.


.. ❦ ❣ ❧ ❣ ❦ ..

Grattis Alla Mammor !



(lånad bild)


Inga kommentarer: