lördag 26 juni 2021

Midsommardagen

Jag och gubben hade en mycket fin dag igår.
Han fick inga biverkningar och var pigg hela dagen.
Han var ute  och åkte en sväng med sin MC och jag stökade på med tvätten.
Vi var även en sväng med bilen och köpte varsin glass och åkte runt och kollade
in vad folk gjorde i byarna närmast.

Trots hotet om regn över oss som skulle komma igår,
så blev det en underbar dag, det bästa midsommarvädret på många år faktiskt.
Molnen sprack upp helt och de som fanns, såg vi på avstånd passera oss.



Vid 16:30 snåret åt vi vår enkla, men sååååå goda sillmiddag och det var all
mat vi åt i går och som jag skrev tidigare, räcker mer än väl för oss.
En del fattas ju i bild, för det fanns ju dressing och potatis med.
Sen hade vi u fruktcocktail med glass som vi åt sent.



Som jag njöt av lugnet runtom oss också.
Barnskratt på håll och en och annan hund som skällde.


En helt fantastisk dag som sedan också blev i sällskap av lilla Lava.
Vi var ute mesta tiden och kastade boll och bara ...var.
(gammalt foto)



Ja, det var faktiskt en riktigt bra dag.



Senare på kvällen kom Micke och Jum på en kaffesurr.
Efter 1 timme ungefär så åkte dom vidare och jag och Lava kastade lite mera boll,
innan vi gick in och jag tog en dusch för att sen maka ner mig i soffan.

En underbart härlig dag och jag fick alla kläder rena !

Jag och Lava vaknade 06:27 !
Idag är ju en ny dag och vad den för med sig.....
Vi får se !

Ha en fortsatt Fin Midsommarhelg !

 

Inga kommentarer: