tisdag 23 november 2021

Jul i vårt hus

Så kom då julgranen upp från källaren och blev pyntad igår.
Och precis som jag började med det, så kom det snö också, som vi varit utan till nu.
Så himla skönt för nu blir det lite ljusare även fast det mörknar tidigt. Inte samma kolsvarta.



Vid granens plats stod ju kälken och den blev pyntad med, lite mer med ljusslinga och glitter.



Och granfoten gömde jag som vanligt med en vit lurvig filt och lade på julpumlor och glitter där med.



I övrigt var det bara lugn dag sen efter jag städade bort all julsnöspray m.m. och bar bort kartongerna.
Värmde upp köpta plättar till middag, för jag var så slut i ryggen efter att klätt granen.
Den där kristallsprayen jag köpte.... den var inget bra alls. Blir mest bara dimmigt för man ser
knappt de fina mönstren som bildas, så det kommer jag att torka bort.

Nu är det jul, här i vårt hus.

 

Inga kommentarer: