söndag 21 november 2021

Nu är det...

..full Jul hemma hos oss.
Det enda som fattas är granen, för den ligger kvar nere i källaren ännu.
Den kommer upp, om inte ikväll, så i veckan i alla fall.

Jag och gubben åkte iväg på Solbacken idag, för jag ville ha kortare blockljus till min
adventsstake i rummet, för dom jag köpte sist blev alldeles på tok för höga.
Sagt och gjort, snö och kristallspray blev det också och en söt liten isbjörn som jag inte kunde motstå!


I köket har soda streamern fått en egen liten hylla bredvid skafferiet.
Skönt att slippa ha den ståendes på köksbänken och ta onödig plats.
Där finns så mycket annat som slåss om det. Bredvid den har en liten nisse tagit plats.


Och Luciatåget har just klivit av "pepparkakståget" och gör stunden vid spisen lite trevligare.



Pynt är det i granriset runt köksdörren med.



Och i vardagsrummet har det flyttat in nissar i hyllorna lite här och där.



Granriset runt den dörren är också pyntad och jag skippar det mesta röda i år.
Bara enstaka små detaljer som inte blir lika stressande för mig.



Och mina favoriter har hittat fram!




Mina "fulgubbe" som jag sydde för nåt år sen och av någon konstig anledning blev
mig så kär, liksom syrran Mias jättesöta stickade tomte som också den tillbringat några år här nu.



Skridskorna har fått mer pynt.


Och i datarummet har det kommit in en lite gran i en hylla och framför den står glasburkar med
instängda små figurer i.



Runt skidåkningen har det pyntats lite mer med glitter och tomtar.



Ja, så full rulle nu mot Julen, har vi med allt vad det innebär.
Och som sagt... bara julgranen som fattas.

♪ Nu är det ♬ jul igen ♫ och nu är ♬ det jul igen ♩...♫♬♩



 

2 kommentarer:

Brittan sa...

Åh så julmysigt du gjort jättefint ! Jag har börjat lite smått men till veckan blir det ännu mera juligt å du granen kommer nog snart ner på ett besök hos mig 🎄🤶🧑‍🎄
Kram
bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Jag tar fram allt på en gång så man hinner njuta av det lite för tiden är för kort för att orka ta fram lite, nu och då, fram till jul. Min gran kommer upp också nu i dagarna. Älskar jultider! Nu ska jag snart komma in och kika hos dig också. Kram