tisdag 30 november 2021

Vinter på riktigt, röda pumlor och flytt


Jo men, nog är det så att det är vinter alldeles på riktigt nu, med snö som yr och kylslaget så det förslår.
Än så länge levererar vår vattenluftvärmepump bra och det är varmt och gott inne, bara golven som är
kalla då vi inte har golvvärme och klickgolven blir väldigt kalla om vintern. Men annars är det gott.

Idag ska tempen inte sjunka alltför lågt, så jag ska passa på att tvätta innan det blir allt för kyligt igen.
Ja, värmen nere i källaren är det annat med för den lyser med sin frånvaro, så man blir kall om 
händerna när man joxar på med blött tvätt som ska hängas för tork. Men det doftar så gott sen.

Jenny kom igår morse med dessa 2 söta juldekorationer, som hon inte gillade särskilt själv.
Jag däremot tycker dom är alldeles förträffligt söta och passar mig bra i färgerna.


Igår stökade jag runt lite här hemma medan gubben var på Solbacken med sin syster.
Fick upp lite guld och röda pumlor i granen. Några stycken går bra och jag vill ju så gärna trivas med
det, då jag tycker att det är så himla fint, gulligt och julmysigt hos alla andra, så jag vill ha jag med.
Det sitter nog lite i att hitta "rätt röd färg", för det är den riktigt knallröda jag inte klarar av.
Men mer vinrött funkar, bara det inte blir för mycket av det. Ska kolla om jag hittar sånt sen.

Och i morgon då... Då är vi redan på den Onsdagen som är den 1:a December och som 
Celia flyttar hemifrån! Fy bubblan vad tiden rusar iväg, för det känns på riktigt som att det var
igår hon var och tittade på lägenheten i Byske, som hon turligt nog uteslöt.
Det är ju trots allt en dryg månad sedan. Men nu flyttar hon. Sista dagen hemma i sitt rum.
Sen är det Bureå som är hennes "hem". Hennes lägenhet vid älven i centrum.
Det går inte att ta in det... MITT BARNBARN flyttar hemifrån!!??!
Det ska i alla fall bli kul att få se hur hon ska bo. Så himla roligt för henne att få alldeles eget.
Och så har hon ju sin halvsyster där.
*jag fattar inte*

 

Inga kommentarer: