måndag 29 november 2021

Juletider

Så är vi inne nu i riktiga juletider, när första advent varit och ljuset har tänts.
Och hemma hos oss är det även julegröt som ätits då vi alltid gör det första advent.
Så himla gott!



Det är ett himla rännande ut på Solbacken i dagarna här.
Igår blev det en sväng igen för kolsyrepatronen skulle bytas och mera snus köpas.
Och denna gången fick den mindre varianten av denna fina lilla gran följa med hem.
Har fluktat in dom flera gånger nu och är mest ute efter den större.
Den får nog följa med nästa gång. Så himla fina med sin rimfrost på grenarna och små kottar!



På aftonen tändes även första ljuset på rumsbordet.


Ja, första julveckan har startat och det känns att gå så fort allting. Det har nog mycket att göra med att
Celia ska flytta och det händer mycket om dagarna. Även om jag inte gör nåt speciellt så, så håller jag
mig sysselsatt också med div göromål som är allt från fixa och laga till pyssla och då går tiden fort.
Idag ska gubben väg till stan och skriva arbetstiden och jag ska städa lite och sen sätta mig framför tv:n
som sällskap och klippa stjärnor igen. Blir lite olika sorter som de fina "pås-stjärnorna", fast jag 
klistrar ihop papper och klipper till av det. Går lika bra. Snöflingor ska också klippas och en kopp
chai-tea att smutta på.... det är ju bara mys och välbehag.




 

Inga kommentarer: