lördag 1 januari 2022

2021 året som gått

Januari

Årets första månad köpte vi nya köksmöbler.


 Och det kom verkligen rikligt med snö.



Februari

Ja, den månaden hann bara börja så låg vi i covid-10 jag och gubben.
Min födelsedag låg jag alltså jättesjuk med hög feber och det varade i stort sett hela månaden.
Inte förrän den 22:a kunde jag titulera mig som frisk.
En semla fick jag den 18 då jag började vara så pass att jag orkade röra mig.
Gubben var bara sjuk ca: 1 vecka.


Mars

Då var jag ute i skogen i soliga vädret och plockade påskris-
Fröer hade kommit för sommarens blomsådd.


Vi fick in nytt golv i köket-


April

Det var månaden som vi fick in vattenluftvärmepumpen som ger behaglig värme i huset
och mycket billigare el-räkningar.



Maj


Det spirade i växthuset.


Juni

Midsommarafton var bara jag och gubben hemma och nöjde oss med endast sill och potatis.



Och grillningen tog vi nån dag senare.






Juli

Det var varmt och soligt i stort sett hela denna månaden och vid hamnen var det massor av båtar.




Jag införskaffade en "plaskbalja" att kunna doppa mig i, i hettan för att mäkta med.



Augusti


Det blev både nytt porslin och ny diskmaskin.
Porslinet som är mindre än det gamla, för att det skulle rymmas i den redan lilla maskinen
som ju är ännu mindre än den gamla och som det mesta som är nytt, är invändigt.



Jag fick klättra upp på taket för att binda fast stegen, som i slutet av månaden Juli höll på att blåsa
ikull vid ett oväder.



September


Vi fixade till vattnet i sonens renoverade kök, som var under arbete.




Och jag köpte hem en sittpuff/fotkudde.




Oktober

Jag stökade om lite i hallen och gjorde en hatthylla med skoställ av det gamla köksbordet,
som jag hade knåpat ihop nåt år före---skivan alltså.




Dem första snön kom, som var blöt, klibbig och eländig och guskelov töade bort ganska fort.



Så gubben fick sätta fart för att få på tak över fläkten till vattenluftvärmepumpen.
Blev så himla bra.



November

Vår gamla lill-slunga drog sin sista suck, så vi fick åka och köpa en ny.




December


Vi firade julen hemma hos oss, med god mat och klappar.
Robin med familj tittade in på förmiddagen innan dom åkte vidare.
Jenny med familj kom senare.



Och det nya året börjar med start idag.
Massor av dagar som ska fyllas i med nya händelser och "vanliga vardagslunken".
Pandemin är långt ifrån över. Vad som händer framöver kan bara tiden utvisa.
Och detta är den allra första bloggen i detta nya året, som vi skriver 2022.

God Fortsättning på Nya Året!

Inga kommentarer: