måndag 3 januari 2022

Tillbaka i Vardagen

Så är det. Äntligen vardag igen.
Hur mycket jag än älskar julen med allt pynt och ljus och mys, så är det skönt att få vardag igen.

Dagen startade jag med, som vanligt surfa bland bloggar och FB m.m.
Sen har jag stökat om lite lätt med att ställa om småsaker.
Gubben har varit ute sen i natt vid 2:30 snåret och skottat snö i stan och han kom hem vid 10 tiden
på förmiddagen. Han vilade en kort stund, sen åkte vi ut på Solbacken och handlade för att fylla div
skåp i köket med mat. 



Väl hemma igen så har vi tittat lite på skidåkning och hejade på Ebba när hon åkte.
Tyvärr så gick det inte riktigt bra i slutet men hon gjorde ett bra åk ändå.
Jag har blivit en riktig tea-pimplare sedan jag upptäckte chaitea/svart.
Den är så himla god! Det drack jag medan jag pustade empatiskt med Ebba i åket.



Nu börjar dagen övergå i eftermiddag så sakteliga och det ska lagas middag här inom kort.
En simpel vardagskost bestående av korv och makaroner.
Känns som en evighet sedan man åt det sist efter allt vad jul och nyår haft att bjuda på vid bordet.
Så, även om jag inte är en korvochmakaronermänniska, så ska det ändå bli lite gott med vanlig mat.
(just den maträtten hamnar långt ner på min favvolista)

Jaha... och gubben då ?!
Jo han har tagit på sig att jobba åt en åkare som ska resa bort 1 vecka.
Så vi får hoppas på väldigt lite snö så han inte behöver åka iväg mitt i nätterna och skotta.
Dock verkar det vara ouppnåelig önskan, då väderprognosen visar på mycket snö.
Men det är aldrig försent att ge upp.
Jo, men jag har ju sagt det förr... Han är värdelös på att vara pensionär.

 

Inga kommentarer: