lördag 15 januari 2022

Dålig Semla, en bukett och ljusmys



Jag kan börja med att berätta att:
Dom där semlorna jag skrev om i morse, var en redig besvikelse.
Stenhårda, med någon äcklig smörkräm i och helt osötad grädde.
Men kaffet var gott.

Vidare då. Jomen nog köpte jag väl tulpaner, så här dagen till ära och inte bara till mig utan
Jenny fick också en likadan i lila som min och Sinicca fick i rosa, för hon gillar inte lila.
Alla andra färger var slut i stort sett och det lilla som fanns kvar var inte fina.
Men våra är alldeles krispiga och fräscha. Jag har ju inte fotat deras buketter, utan bara min.



Till middag åt vi stekt bacon och potatisburgare med rårivna morötter till.
Supergott var det och länge sedan vi åt.
Sen var det, numera min sedvanliga kopp tea efter maten.

Skidskyttet har vi kollat på och ljusmys till, även om myset fick sig en törn, när "somliga" sköt
på fel plats och det gick åt pipsvängen. Men men... shit happens, även när jag inte är inblandad.



Nu sitter jag här, nyduschad och i ren pyjamas och väntar på att hockeyn ska ta slut,
eller rättare sagt, att gubben ska tröttna, vilket han brukar göra när det inte går bra.
Senast klockan 20:00 hoppas jag att han ger upp, för då börjar Morden i Midsomer.

Ha en go' Lördagkväll.


 

Inga kommentarer: