lördag 15 januari 2022

Lördag, Tulpanens dag

Men sent omsider så fick jag väl upp de grå nya längderna som jag köpte före jul.
Lämnade de vita kvar bakom och drog ut stången så det blir "mer" fönster.
Ser ju ut så med att fuska på väggen lite. Jag blev nöjd med det hela.
Man får inte ha så stora krav nu när värken härjar hejvilt i kroppen.



Och så har vi väl tulpanens dag idag. Månntro om jag ska köpa hem en bukett?
Här kör jag med återbruk och använder ett foto från förra årets bukett, som jag fick av Jenny.



Vi får i alla fall semla på morgonkvisten, jag och gubben, för han köpte hem igår kväll.

Och annars så----
Vega har magsjuka och har kräkts större delen av gårdagen, så mamman fått vabba.
Det går ju mycket magsjuka här i våra trakter.
Milla kom hem med hög feber, 40 grader, igår från skolan.
Så fort går det, för hon var pigg och frisk innan. Om det är omikron, kan vi ju inte veta, för ingen är
testad. Men dom håller sig i karantän i avvaktan och tills ungarna blir friska.

Och ännu mer "i övrigt"---
Vi har och har haft tögrader här med hård blåst, så vägarna är spegelblanka och rent av livsfarliga
att gå på. Vägen här utanför oss har inte ens sandats öht. Kommunen snålar verkligen in och man
undrar varför vi ska betala lika mycket i kommunalskatt som övriga? 
"-Vi prioriterar ju innerstan." Jaha, men så får dom väl betala mer också då. 
För det snålas ju inte bara med sand, utan även snöröjning och belysning,
för att inte tala om all övrig renhållning som på våren och parker t.ex .
Eftersom det är alla som bor här som ska göra dylikt, så ska vi väl för fanken inte betala kommun för
det. Vi har i alla fall hämtat hem grus och sandat vår infart, så man vågar gå utan att bryta benen.

Och nu när jag fått det sagt, så kan denna Lördag börja.
Mot semlan!



 

Inga kommentarer: