tisdag 18 januari 2022

Det är Afton i vårt hus

Tisdag och det är kväll i vårt lilla residens.

Dagen har vi ägnat åt att handla lite. Köpte ett nytt Yankee Candle ljus i samma doft som den tidigare.
Inte juldoften, utan en grå som jag inte minns vad den heter och jag har dragit bort etiketterna.
Men det är blåa bär på om jag inte sett fel, vilket ju inte skulle vara helt ovanligt.
Som t.ex doftsprayen i badrummet, som heter linnen och jag senare såg att det faktiskt var
vita linnen på och inte vita rosor som jag trodde bra länge, innan.
🎵Utan mina läsglasögon, ser jag ingenting.🎶

Vi var bara in tvärt på Rusta och Ö&B, för det var så mycket folk i farten förutom dom butikerna.
Hade tänkt handla mat på ICA Maxi också, men där var det packat så vi skippade det idag och åker
i morgon istället när det inte är "pensionärsdag", som det är varje Tisdag och därav samlingarna.
Inga direkt roliga inköp utan såna där "behöversaker", som roll-on och annat som tagit slut.

Men jag har nyss beställt lite kläder åt mig, däremot.
(tyvärr går det inte att göra bilderna större för dom blir så suddiga då, men man kan ju ana hur de ser ut)





Leggings som alla mina, nästan, har gått sönder av flitigt användande.
En lång och en kortare cardigan och en pyjamas fick följa med också.
Det får bli min födelsedagspresent till mig, eftersom jag inom en ganska snar framtid fyller år.
Och det behövs, för det krymper det mesta i garderoben såvida det inte är söndernött.
Svårt att hitta vanliga basic långärmade tröjor dock.
Antingen är det fula mönster på, eller så är det nåt annat tjafs som jag inte vill ha,
utan bara helt vanliga enfärgade långärmade tröjor av tunnare material, i olika färger.
Men man kan ju inte få allt. Byxorna är ju också trots allt mest akut.
Det får väl räcka med t-shirten, som jag gillar skarpt.



Ja, vi myser här i vårt lilla hem och gubben ser hockey just nu.
Det verkar gå bra för SAIK. :) 
Jag ska sätta mig i soffan och spela lite spel i mobilen medan jag väntar på att hockeyn ska sluta.





 

Inga kommentarer: