torsdag 20 januari 2022

Mitt hem ska kryddas med kärlek

För nåt år sedan köpte jag hem en kycklingkrydda från MM som fanns på Solbacken,
men sedermera gick i konkurs, mest troligt för att deras "låga priser" var så vansinnigt höga.
Hur som... den där kryddan håller nu på att vara i sluttampen om än att burken var stor,
väldigt stor och den inte finns att uppbringa på någon av dom matsäljande butiker vi har här.
Men så härom dagen kom jag på den utomordentligt "briljanta idéen" att kolla på etiketten
och se vem som är tillverkare och såg att det heter så passande  Smaklökens!
Så jag sprang till min dator, som ju är stationär och beställde hem.
Dom kom igår.... inte fullt lika stora men tillräckligt för att räcka ett tag och nu vet jag var
man kan beställa mer, för inte var dom dyra heller.
"Middagsmys" ska Robin få som fyller år på Lördag, för han gillar att laga mat,
när han får göra sånt som står utanför "vardagsmiddagen".



Och så tittade jag in på Cellbes "Hem/dekorationer" och hoppsan saaa...som det gick!
Denna hyllan, som ska hänga ovan skänken i köket, är snart på väg hem till mig---



---liksom denna lampan, som ska stå i hörnet bakom soffan.



Lite dyrt blir det med kläderna jag redan beställde innan, men jag tycker att jag är värd dom.
Och dom kommer att passa så bra hemma hos mig... dom är ju gjorda för mig, det ser ju vem som helst!
Man ska ju införskaffa sånt, som känns rätt och med kärlek och dessa är kärlek för mig.

 

Inga kommentarer: