onsdag 23 februari 2022

Hej Onsdag

Dagarna har rusat fram och det är inte det "magiska datum" 22 02 22, som alla hakade på igår.
Nej, idag har vi 22 02 23 och det är Onsdag. 

Gårdagen ägnade jag och gubben till att åka på lite shopping.
Först en sväng på DS där jag införskaffade lite gotter och annat.
Sen ut på Solbacken och in på Ö&B, för att fylla på snusförrådet. 3 stockar följde med.
Tvättmedel till Jenny köpte vi också, som vi sen dumpade av hos henne innan vi väl var hemma.
Då var det inte annat än ta migräntablett och lägga sig i soffan och vänta på ett den skulle verka.
Jag hann få 2 dagar utan huvudvärk innan, men nu kom det igen. Avskyr dessa väderskiftningar.

Sent omsider så släppte det i alla fall så pass att jag orkade röra på mig och vi åt plättar till middag.
Sen var det soffläge igen, efter en dusch och det absolut BÄSTA!!!
TRÄDGÅRDSTIDER började om!!!!!


Nu har man nåt att se fram emot igen varje vecka.
Fast just dessa tulpaner som hon gjorde bukett av... föll mig inte i smaken alls.
Såg mest ut som nåt som någon glömt att vattna.



ÅH, vad dom alltid gör så mysigt och det mesta är sånt som jag också skulle vilja ha hos mig.

Efter vi sett klart T-tider så blev det avsnitt av Ett fall för Vera, som vi streamar på SVT-play.
Brittiska krimmare har jag en förkärlek till. Så lättsamma och "hemtrevliga" på nåt sätt.
Klockan var 22:45 när jag sen knatade uppför trappan och i säng, där jag såg lite mer tv,
innan tittgluggarna ramlade ihop.

Vad dagen bjuder på idag, får vi se. Det snöar i alla fall så det blir kanske lite skottning igen.
Vi har väl en dryg meter nu av snö och det är lite tyngre blötare snö, än den tidigare fluffiga.
Kommer nog att ta tid innan det töat bort i vår, då det ska vara plusgrader i morgon och sen frysa på igen och det gör att det blir iskaka av allt som kommit och det tinar inte i närheten så fort som
kall snö, som fått ligga kallt. Nåväl.. det är väl kanske borta till midsommar i alla fall.
Japp....
HEJ Onsdag!

 

1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Lite magiskt datum de där. Vera vem är det, ingen jag känner :)
Shopping är alltid kul. Jag shoppade nya lampor och mat i går.
Tur vi slipper kolla TV ihop för där hade de nog blir krångel :)
Kramiz o go lördag