måndag 28 februari 2022

I eländet en liten brejk

Ja, ingen har ju missat det tragiska som Ryssland utsätter Ukraina för.
För mig kommer det lite "närmare" än andra krig, eftersom vår ena granne är Ukrainsk.
Deras dotter befinner sig också i just Ukraina, se deras oro är ju närmast panikartad.

För att orka ta in det hela, så behöver man, i vårt land, få ta brejk ifrån det hemska ibland för att orka.
Så vi hade en mysdag ute hos dottern med familj, vid deras grillplats.
Båda våra barn och alla barnbarn samlades där och det var en riktigt härlig dag, med varma grader
trots solen som aldrig riktigt lyckades lysa genom slöjmolnen, som hade en tendens att vilja blir lite
väl packade för att kallas "slöjor". Ca 2 timmar satt vi runt elden innan vi gick in för att värma 
kalla tår och fingrar, som det ju ändå blir för varmt var det inte.


Milla, som sitter med benen bekvämt upplyfta, hjälpte mamma Jenny igår att skotta fram hela grillplatsen, på eget initiativ. Jenny "poserar" .... 


Vega och Celia, tillika yngsta och äldsta barnbarnen konverserar... om vad, vet jag inte?!
Och Luna hade "bergklättrar" uppdrag på agendan.



Här grillas det och äts och det var såååå gott och härligt.



För Jenny avslutades dagen ute med att lillebror, som inte är så liten längre,
plockade upp henne och placerade henne i snön...tanken var att kasta henne, men hon hängde
fast som en blodigel så han fick lägga ner henne för att inte följa med i kastet :D




Ja det var en härlig stund och vila för huvudet, innan jag kom hem igen och fick duscha av mig
röklukten och krypa in i andra kläder och sedan fortsätta följa Ukraina och dess invånare.

Jag är SÅ imponerad av folket och deras kärlek för landet och demokratin, som klarar av att stå emot.
Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att fortsätta till deras fördel och att
Putin får hela sitt folk emot sig och hans diktaturregim avsätts å det snaraste.
Alla hans tal är så patetiska där han sitter och beskriver ett folk som nazister och fascister
Och han fullkomligt missar att han beskriver sig själv och inget annat!

HEJA UKRAINA !


 

Inga kommentarer: