tisdag 15 februari 2022

Hjärtan, barnbarn och en som ska till London

Igår hade vi ju Alla hjärtans dag och den "firade" jag ihop med dessa 2 små skönheter.
Pappa Robin ringde tidigt på morgonen och behövde hjälp, för förskolan hade stängt pga k-dag.
Vad det då är , men gissar på kurs-dag. Tur att jag redan var vaken i den arla morgontimman,
så dom fick komma hit istället. Mamma Sinicca kom loss från sitt jobb vid 12-snåret,
så det blev ca: 5½ timme som vi hann rita, bygga torn med lego, äta plättar till lunch
och rita och klippa en hel massa bilder, samt dra ett gympa-pass, som Luna dirigerade.




Vega, (den yngre av dom två) hon leker mest med pennorna som om dom vore figurer och
hennes fantasi är det ingen brist på och är verkligen vidsträckt.

Luna har ärvt sin pappas tecknarkonst och det ser man här nedan där hon ritat en "nalle" till sin pappa.
Hon är ju just fyllda 5 år bara. Några ord har hon lärt sig att skriva också.




Hur roligt det än är att hänga med tjejorna, så har man inte längre orken och kroppen att hänga med
alltför länge, så när dom åkt hem till sig var jag tvungen att lägga mig och vila.
Man blir fullkomligt urlakad både mentalt och fysiskt av deras aktiviteter. :D

Idag har jag hängt om den gardinen som var kortare än den andra grå längden i v-rumsfönstren.
Nog är det väl märkligt att det ska kunna diffa nära 15 cm på gardinpar, som enligt etiketten
vid köpet ska ha samma längd? Nåväl.. man får se upp med paren så att man får rätt gardiner på
samma stång, vilket jag inte kollade så noga när jag hängde upp dom första gången.
Men nu är det rätt i alla fall och dom kortare hänger i fönstret bakom soffan.
Städat har jag också gjort och mitt i när jag höll på, ringde äldsta barnbarnet Celia.
Hon ville berätta att hon ska till London nu i April och se sitt älskade K-pop band
som kommer dit och uppträder. Så himla roligt för henne! Så stolt över hur hon klarar av att
sköta sig själv sedan hon flyttade. Vi som var så oroliga för hur det skulle gå, med tanke på
hennes dels adhd diagnos, men även autismen, som gör att hon kan vara väldigt naiv och "barnslig".
Men hon fixar det mesta och har t.om sparkonto, där hon kan ta pengar till resan.
Hon har en kompis som bor i just London och ska väl bo och gå på konserten med denne.
SÅ HIMLA GLAD, för hennes skull!

Snart ska jag iväg och hälsa på hos dottern och se allt fint hon har fixat där hemma med
"nya" möbler och fixat till klart efter Celias flytt. Milla fick flytta ner i kapprummet,
när svärfar flyttade in hos dom och det var i väntan på att Celia skulle flytta ut, för sen skulle ju Milla
ha Celias gamla rum, men det kom i stå då det skulle målas och fixas där, men så blev familjen
liggandes i covid och allt halkade efter. Men nu så har det rullat på och alla saker fått sin rätta plats igen
efter att ha varit en villervalla och upp och ner. Så det blir spännande att se hur det är nu.

 

1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Who att få komma till London!! Härligt upplevelse för henne.
Vilka små go tjejer du fick fira hjärtedagen med, då blev ju dagen verkligen en dag med kärlek.
Jag trodde hon ritat av sin pappa :) men de var en nalle till honom. En redig liten konstnär.

Kramiz