söndag 13 februari 2022

Söndag före Alla Hjärtan Dag

Söndag har vi idag och det är den 13:e Februari.
Här toksnöar det och inbjuder till en dag inomhus och bara skrota runt.
Jag har inte ens kommit mig ur pyjamasen och tänker nog fortsätta strutta runt i den, resten av dagen.

Vi har sett skidåkningen på morgonen och hejat på Ida Dahl och nu är det hockey,
Finland/Sverige - Sverige/Finland...what ever. Blir så ambivalent när dom spelar mot varann
och det står 3-3 just nu. Jenny har varit på morgonkaffe och gick hem för en stund sedan.

Jag var så sugen på att göra nåt gott till middag idag, men såg att klockan bara rusat iväg
och det blev försent att ta fram ur frysen för att laga till nåt. Så vad man ska hitta på,
såhär dagen före Alla Hjärtans Dag, återstår att se.



Ja, Valentines day, som det ju också heter, har vi alltså i morgon.
Och jag hoppas alla får en fin sådan, singlar som par.
ALLA hjärtan, heter det ju och inkluderar alltså alla! Eller hur?!... det är ju inte bara par, som önskas en
fin dag. Att vara singel betyder ju inte att man inte får fira, för man måste inte fira det med partner,
utan man kan fira med kompisen, föräldrar, syskon, husdjuret, ja vem man nu vill fira med!
Så.. ha en UNDERBAR dag i morgon, vem ni än firar med!






 

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Glad o kärleksfull alla hjärtan dag till dig från mig
Kramiz

Disa E sa...

Tack detsamma Anki
Kram