onsdag 9 mars 2022

Lite vårfeeling

Onsdag har vi och vi tog en sväng på DS, för jag ville ha hem mer Snickers.
Fått noja på dom, nämligen. Innan vi åkte dit tog vi Jenny på en butik som säljer arbetskläder,
så hon fick hämta ut det hon ska ha när hon börjar jobba igen, den 21:a Mars.
Benke fick en överraskning också, en t-shirt. 😆 Så passande!



Jag har suttit och läst i Trädgårdstidningen på morgonen och fått lite vårfeeling.
Längtar till man kan börja så, vilket ag inte tänker börja med förrän det är så pass varmt att 
jag kan göra det direkt ute i växthuset, för att slippa ha dom inomhus.



Man nästan känner doften av gräs och blommor.
Som jag längtar.


Vi fortsätter naturligtvis att följa händelseutvecklingen i Ukraina, som säkert många andra med oss gör
och hoppas så att dom går segrande ur detta och demokratin får vinna över diktaturens tyrann Putin.



 

4 kommentarer:

Paula sa...

jag tycker att vi binder Putins armar och ben, bränner honom lite i fläsket så det doftar stekt kött och sen slänger vi honom till råttorna
Att lyssna på hans skrik hade nog inte varit så störigt, jag tror nästan jag hade gillat det

Disa E sa...

:D ja, vilken bra idé. Det svåra är ju bara att komma åt den fega psykopatiska nazisten. Det hade inte varit någon större förlust om han mamma tappat honom i golv... nerför ett berg med huvudet före.

HWIT BLOGG sa...

Snickers är sååå gott och trädgårdstidningar frossar jag i just nu! Världsbilden har ändrats och jag känner en viss oro. Öland har välkomnat ukrainska flyktingar nu och jag hoppas de ska trivas och känna sig trygga här...
VÅRKRAM från Titti

Disa E sa...

Ja. Trädgård får jag inte nog av. De trivs säkert bra, om än man förstår att de hellre vore hemma. Men tryggheten först. Sen kommer resten. Ha en go varm kommande vecka.
Kram från Tinni.