torsdag 16 juni 2022

Bilkö och trädgård

Vi tänkte åka ut på Solbackens Ica Maxi och handla idag.
Men när vi kom ut på E4:an så ändrade vi oss snabbt och fortsatte rakt fram en bit och vände om.
Kön från trafiklysena, upp till avfarten ner mot handelsområdet var lååååååååååång.
Redigt packat med folk och man undrar vad det är för nåt som pågår där då?!
Har varken sett eller hört att det ska vara nåt särskilt där idag?
Men det gör också att man förstår att Skellefteå växer. Så HIMLA mycket folk i farten överallt.
Många älskar att det är så, men inte jag....funderar på att flytta ut i ödemarken, nästan.
Det där med stadsliv och mycket folk är inte min melodi.
Lantlig idyll är mer min stil.

*Kö så långt ögat nådde*

Nåväl...hemma på gården är det i alla fall lite mysigt.
Lupinen har börjat slå ut och jag bara ÄLSKAR denna avskydda invasiva växt.
Men hemma på min gård är den allt annat än invasiv.


Annat slår också ut som mossflox och akeleja.


Tyska irisen likaså och den som humlorna älskar och jag helt glömt namnet på.
Men den är söt med sina små hallonröda blommor.



Och i köksträdgården börjar det spira mer och mer för varje dag som går.
Salladen tittar fram och sockerärten likaså.
Och rabarbern är stor och kommer mera efter att jag tagit in flera stänger.
Jordgubbar och smultron har massor med blommor och det blir nog mycket bär/frukt i dom.



 

Inga kommentarer: