fredag 17 juni 2022

Fint som snus och nyklippt gräs...

En härlig Fredag har jag haft idag.

Snuset jag beställde häromdagen, kom idag och det var tur för min dosa var nästan slut.
Snusbolaget levererar fram till postlådan och billigt är det. 897.90:- för alltihopa!
Fint som snus...*he* Nu klarar vi oss ett tag till.



Jag har också fått motion idag, då jag tog tag i att klippa gräset med min klippo, 
så det blev en rejäl promenad, då det blir många vändor att gå fram och tillbaka.
Och det ni ser på fotona är bara en del av gården.




En välförtjänt vila i gungan måste man få när man jobbat på i värmen...



..som senare på dagen blev blåsig och nu på kvällskvisten rentav kylig.
Fick ta på mig jackan när jag var ute och vattnade blommorna.
Trodde dom skulle klara sig tills regnet kom, men det var torrt som tusan i krukorna
och det blir det fort när det är både sol och blåsigt.
Men nu klarar dom sig väl och får mer i morgon då det ska regna.
Så det blir inomhussysslor i helgen. Röja bort från fönster som ska rivas inom kort,
för på Tisdag kommer fönstren hem. Egentligen skulle dom kommit redan idag, men emballaget var så 
stort att dom inte fick in det i den bil som skulle frakta. Så det blir större lastbil som kommer
och gubben får sedan ta ut med lånad traktor, då han liks ska jobba på Tisdag också.
Han var in och betalade allt idag.

Och den där duschkabinen då?
Jo, det visade sig att vi bara fick karet?!?!
Vilket jag tycker var väldigt dumt, då jag sökte på duschkabiner och bilden på sidan också visade en kabin.
Men sen när man tittade lite mer noga i texten, vilket jag då gjorde när det bara var ett kar,
så visade det sig att det var endast ett kar vi beställt och det kom i en kartong som det saknades en hel
sida på , vilket även noterats på BYGGMAX, men dom skickat ändå, då dom ansåg att:
"varan är i gott skick". Vi tänkte först beställa väggarna till karet, så gubben ringde dit men...
"väggarna finns inte att beställa"...alltså dom som visades på bilden!!??!
Så den blir att skicka tillbaka, för deras åsikter bryr jag mig inte om att den anses vara i gott skick,
för vi gör inget med den utan väggar! Det blir att beställa från annat ställe längre fram istället.

Nu blir det att kasta sig raklång i soffan!

 

Inga kommentarer: