söndag 19 juni 2022

Regn och lat Söndag

Vi har fått en hel del regn nu , sedan igår kväll och det behövdes verkligen.
Tunnan är fylld igen till bredden, sedan jag tömt den genom att vattna ut det i blommorna.
Pollenet trycks ner ordentligt också, så slipper man det, för det verkar ha minskat innan,
men yrt omkring i torkan.




Enda nackdelen är att, jag blir så redigt trött och orkeslös, så det får bli en fortsättning på gårdagens
latheter här. Den kan jag nog behöva för det som komma skall till veckan.
Riva ner fönsterlister och flytta bort alla blommor etc från fönstren och ta ner blombrädor.
Gruvar mig lite för röran som kommer att vara ett tag framöver.
Men som jag skrivit innan....det kommer att bli så skönt med nya fönster som också öppnas
inåt, så jag slipper hänga på utsidan och putsa.

Nu ska jag fortsätta göra ingenting, för jag var inte klar med det ännu.

 

Inga kommentarer: