lördag 18 juni 2022

Gravgård och shopping

*fortsättning Fredag*

På eftermiddagen, när gubben kom hem från jobb, så var vi ute och åkte en sväng.
Passade på att titta in på gravgården.
Det är så himla fint, där svärfar och svåger ligger.
Gubben går i förväg över en av de söta små broar som går över den stora dammen med små bäckar.


Så rofyllt och vackert att man vill stanna där länge.



Och inne i buskarna hör man ett brus, där ett litet konstgjort vattenfall fyller dammen med vatten.



Så FINT!


*:*:*:*

Idag har vi Lördag och det är regn och ruskväder, äntligen får jag säga.
Det var länge sen gräs och växter fick sig en rotblöta.

Vi startade dagen med att Robin kom hit med flickorna och dom fick sig lite frukost,
innan vi sen hämtade Sinicca hemma hos dom(som f-ö har semester nu) och åkte ut på 
Solbacken. Jag ville in på Lager 157 och se om jag kunde hitta nåt.
Mest ville jag ha klänningar, för jag har bara 2 som jag gillar sen innan.
Hittade 3 varav den grå och bruna är i samma stil som en av mina tidigare, fast den är svart.
Och den modellen gillar jag mycket...som ett enda långt linne.
Den vita är lite annars men i liknande material...ribbat.
Och linnena, samma modell fast olika färger och denna gången även med knappar!



Påfyllnad av kolsyrepatroner och nytt schampoo/balsam och tyngder till duschdraperiet.
Det är ju egentligen till dukar, men jag hänger i draperiet så den tynger ner och man slipper få in
den, när man duschar. Och en liten matta att ställa sig på, när man duschat klart.
Mjukt och gosigt under fötterna, istället för handdukar/trasor.

Det blir en lat dag idag och det kan jag behöva nu innan fönsterbyten startar, nästa helg.
Det är bara middag som ska fixas senare och det blir korvstroganoff i vårt hus.

Härliga Lata Lördag


 

Inga kommentarer: