lördag 27 augusti 2022

Arla Lördagmorgon, den sista i Augusti

Här springer dagarna iväg och det är full rulle mest hela dagarna.
Men nu sitter ALLA fönster på plats och jag/vi har städat bort på gården, det mesta.
Jag rev ner ställningen igår också och lastade släpet med kvarblivna brädor och badrumsfönstret.
Milla var med mig hela dagen, eftersom hon hade ont i halsen och inte fick gå till skolan,
så hon hjälpte mig att plocka ihop. 

Hallfönstret ska putsas och fixas till med gardin och nån typ av pynt.
Ska se vad jag hittar att köpa dit?!



Badrumsfönstret sitter också på plats, men som sagt...det ser man inte bakom duschkabinen.
Den sa ju bytas ut inom en snar framtid, när vi hittat nåt som passar in.



Och så... nu gör ju hösten sin ankomst på riktigt, med kyligare grader och mer av det gröna
byts ut mot färger i vinrött, rosa, orange och gult.




Alla sommarblommor är borta från altanen och jag har lite smått börjat städa bort sånt som inte
behövs längre, som parasollet, mattan och ställer ut det som känns mer "höst", som lyktorna.



Och vädret idag är väldigt höstruskmysigt.
Så jag ska bara gotta mig i det hela dagen.

 

Inga kommentarer: