lördag 13 augusti 2022

En Lördag i Augusti



En ny väska i svart, har jag beställt från Gusti Läder.
Har ju min "jägarväska" i brunt läder, men svart passar ju liksom till det mesta.
Så det blev denna lilla skönhet, som trots sin litenhet ser ut att rymma ganska mycket.
I alla fall det viktigaste som jag vill ha med mig.
Längtar till den kommer.
**

Och igår, Fredag, var sista dagen som jag passade Luna och Vega för denna gången.
Sinicca hade ju teoriprovet för körkortet och hon fixade det! Grattis till henne.
På Måndag är det uppkörningen, så vi håller alla tummar och tår att hon fixar det också.

Det var full rulle på flickorna, som kom tidigt på morgonen och efter intagen frukost satte
igång med att "städa" hos farmor. Älskade tösabitarna.😘




Gubben fick upp trappfönstret igår och fogskummet ska skäras bort idag och sen fixas resten.
Vi avrundade med att grilla korv i grillgolan på eftermiddagen och sen var slappa i soffan.

Idag ska jag fixa till lite runt släpparkeringen, för nu har jag lastat på ALL bråte som legat runt där.
Alla staketdelar, lastpallar, kompostsäckar m.m. som legat, en del några år, annat över sommaren.
ALLT är borta från backen och ligger i släpet och väntar på att bli bortforslat nästa vecka.

SÅ HIMLA SKÖNT!!




 

Inga kommentarer: