lördag 8 oktober 2022

Händer inte mycket här


Det är Lördag och en sol som hittat fram på en, från början mulen himmel, skiner lite försiktigt.

Det har inte hänt så mycket här mer än det gamla vardagliga, fast nu är Robin pappaledig och plockar ut
sista dagarna på sina flickor, från försäkringskassan. Så närmsta 4 månaderna går han hemma med dom.
Gubben jobbar lite till och från och Jenny och Sinicca pluggar sina respektive kurser.

Idag ska gräsklipparna städas upp och ställas undan, för nu tillåter vädret till sådant och nu vet vi med
säkerhet att det inte växer många hundradelsmillimeter mer. Sen är det lite mer "sistahandenpåträdgården" att göra innan vi överlåter till vinter och snö att hand om det.
Snöslungan ska ju tas ut, den lilla som är för altanen som jag har, så det underlättar skottandet.
Om vi hinner och orkar, så blir det väl en sväng ut på Solbacken och köpa tjocksockar till mig.
Alla mina gamla har det gått hål i och jag har kastat dom, så några par sådana blir det till garderoben.

Nu får vi då se, om vi faktiskt håller det vi sagt ska göras eller om det blir nåt heeeelt annat.
Ja, det var lite härifrån för att fylla ut bloggtorkan som pågår.
Med tanke på att jag är i klimakteriet, så måste det ju ha med klimatet att göra.... eller!?😕

 

Inga kommentarer: