söndag 9 oktober 2022

Färdigt handlat och klippt



Vi har hoppat över till Söndagen i denna helgen och det ska väl få bli en lat dag, tror jag.
Igår kom Robin med familjen och vi hjälptes åt att stöka bort på gården.
Robin hjälpte till inne i garaget med att flytta brädor för att ge plats till 4-hjulingen och "åkar'n"
medan jag fixade min gräsklippare och ställde in den i bodan och in med cykeln
också och Robin bar dit den stora MDF-plattan som stod lutad mot husväggen sen i våras.
Gubben spolade av sin åk-klippare och körde in den också och jag stökade ur grillen och
paketerade in den i sitt skyddskynke. Så nu är ALLTING klart inför vintern!
Lilla slungan står redo nedanför altanen och plantor som stått uppe är bortburet till lä-vägg.
SÅ HIMLA GÖTT!

När vi stökat klart med allt, var det dags för Sinicca och Luna att åka iväg för att gratta hennes pappa.
Robin och Vega blev kvar med oss, för Vega har ögoninflammation.
Så dom fick följa med oss och handla och jag fick mina tjocksockar. Men inte från Willys...
där gick det inte att handla för det var invasion av kineser! Det var mer som att 'vi var i Kina
med några få fler svenska turister', för vi var verkligen i underläge när det kom till antal personer.
Det är dom kineser som ska bo i modulerna som byggs på Solbacken och det talats om på nyheterna.
Att det inte gick att handla , var inte pga att det var kineser utan det var sååå mycket folk att köerna
ringlade långt och man knappt tog sig fram och att det kändes märkligt med så många kineser bara.
Så det blev en sväng in på ICA Maxi istället och där hittade jag sockar och så blev det lite mat också.

Vega och Robin åt med oss innan dom sen åkte hem för att göra myskväll och invänta mamma och Luna.
Jag klippte av mig håret, för nu är det så tunt att det inte lönar sig att ha långt.
Och på något konstigt sätt lyckades jag klippa av mina fina silverkedjor runt halsen?!?!
F*n vad sur jag blev, för nu har jag inget att ha där. Får köpa nytt vid tillfälle eller beställa.
Håret är kort och trollklippt och jag ser inte klokare ut än innan.
Men orkar jag bry mig?? Inte mycket. "Det går inte göra en ängel av en apa."
Jag är lite som IT-tekniken med sina "förbättringar" som oftast alltid blir sämre.



 

Inga kommentarer: