onsdag 19 oktober 2022

Nya Friska Tag

 Ja, till slut så hittade gubben felet med elen nere i tvättstugan.
Det var en elkabel som hade släppt i en dosa, som han satte fast igen, så någon propp var det alltså inte.

Igår kom också Julens Trädgårdstidning och man får så lust att pynta ute....men så minns man...



..att här kommer det så mycket snö att allt försvinner under det, så det är menlöst.
Men fint är det verkligen! Love it All!❤
Minskar ju definitivt INTE min längtan efter att få börja julpynta inne.👀
Men bara titta så härligt frostbitet det kan bli. Snyggare "pynt" finns ju inte att köpa.


Lite frostnypet är det på gården också, men långt ifrån vackert.
Ser mest bara tragiskt ut allting och det är också en STOR anledning till att jag längtar efter snö,
så man slipper se eländet.. eller mörker som också gömmer det fula.



Ja.. så var det ju då den där tvätten.
Klockan hann bli lite väl sent igår innan elen var fixad, så jag har börjat nu på morgonen,
med det som skulle göras igår men inte blev gjort, idag istället.
Så nu snurrar maskinen på med första laddningen av sängkläder.

Köttfärs har jag tagit fram ur frysen som ska bli lasagne fast på mitt sätt.
Jag har ju väldigt svårt för dessa ostar man använder i olika maträtter, så min blir lite annorlunda
och mer enligt min smak mycket godare. Annars blir det väl inte så mycket mer hos oss,
för jag har även lättare migrän, som fort kan eskalera och därför ska jag gå och ta en tablett
innan det blir värre och man blir liggandes.

Inga kommentarer: