söndag 27 november 2022

Första ljusets dag

Här sitter jag denna arla morgon i advent och vi ska tända första ljuset.

Igår var jag och Sinicca på Solbacken och jag storhandlade medan hon handlade mat till middagen,
som systerdottern Daniel också skulle bli bjuden på, för han tillbringar helgen hos Robin.

Jag fick med lite kött till karelesteken som ska göras till jul, med nöt och fläskbitar och
självklart blev det en hel del annat också som följde med i matpåsarna.
Grötris var en bland annat som var ett måste då det som sagt var, är första advent idag och då, som vår
tradition bjuder, så äter vi risgrynsgröt... så gott det ska bli med limpamacka till.

Väl hemma igen och alla varor packats in så bänkade jag mig i soffan och åkte skidor med herrarna.
Damernas åk missade jag. Det är så mysigt nu igen att sitta i soffan och heja på Sverige med
Vinter studion och det ser ut att bli ett bra år.... peppar peppar, så vi inte jinxar det nu.
Och gubben då ?? Jo, han var i Bjurfors och staplade om/flyttade på veden hos Micke med traktor,
för där pågår borrning av bergvärme i dagarna, så han kom hem senare på eftermiddagen.



I dag har jag tänkt ta itu med en del tvätt och det är sängkläder och badlakan som ska snurra i maskinen.
I övrigt blir det mest en lat mysdag och tända första ljusen i adventstakarna, som det ska vara på
Första Advent.




 

Inga kommentarer: