måndag 28 november 2022

Måndag = Ny vecka

Måndagmorgon och en helt ny vecka att fylla alla dagarna med.
Har inga planer alls, mer än att få sista klapparna klara och det är Milla och Milton kvar att köpa till.
Men ännu finns det ju tid kvar för det, så när det blir shopping har jag ingen aning om.

Gårdagen kom och gick med att Sinicca och Danne kom på morgonen och sonen låg kvar hemma
"lite krasslig" efter Lördagens galej, som han och Danne var på, fast Danne var pigg.
Han stannade kvar hos oss när Sinicca och flickorna åkte på skyltsöndag.

Vi hejade på Frida och Ebba samt Halvarsson och Poromaa ihop med Vinter studion och
jag sprang ner i tvättstugan mellan varven... ja inte skidspårsvarven, utan nu och då.

Benke skjutsade ner Danne till Robin efter det och jag satte igång med gröten.
Den åt vi sedan med tänt första ljus i köket.


Och senare bänkade jag mig i soffan medan gubben åkte ut en sväng igen och jag tände ljuset
på tv-bänken och hade det gott till NCIS New Orleans och en massa annat.



Vi avslutade kvällen med att streama 2 avsnitt av Private Eyes på Viaplay, innan det var dags att blunda.

Måndag var det... får se vad den har att bjuda på?!



 

Inga kommentarer: