måndag 7 november 2022

Slutresultatet

Okej... så här ser det ut i hallen nu då.
Inte riktigt säker, eller faktiskt inte alls, på blommorna som hänger där.
Dom ska bytas ut, men i alla fall så blir det så här ett tag framöver.
Så många år som det sett likadant ut innan, så är det svårt att vänja sig vid annat.
Men lampan är jag nöjd med... mycket till och med.


Fast den blev lite skavd i färgen innan jag fick den på plats igen, för det var baske mig inte lätt.
Men det ser man bara om man närstuderar den.



Det var skönt att bli bjuden på mat efter att ha stökat på med detta och handlingssvängen.
Var ju tvungen att åka ut på Solbacken för att köpa nya päron..."bulbs".. vad heter det på svenska!?
Glödlampa kan man ju inte säga för det är ju inte det utan led-lampa. Strunt i det....
 Köper bara såna sen några år tillbaka. Lite dyrare, håller längre, drar mindre el.
I alla fall... Robin var med och handlade och bjöd hem oss på hemmagjorda hamburgare,
så han köpte med nötfärs och hans "hammisar" är verkligen sååååå goda!
Rena lyxvarianten av "skrovmål", med egengjord honeymustard och tryffelsås på är yummieee!
Till det fick vi sötpotatispommes och mätt blev man.
Så skönt att komma hem sen, landa i soffan i pyjamasen och se tv tills ögonlocken ville ramla ihop.

Idag har vi Måndag och en ny vecka i November börjar.
Vad jag ska göra idag är, städa städa och städa mera. På Onsdag ska jag till optiker och hoppas
att dom nu kan göra glasögon till mitt brytningsfel, eller åtminstone så jag kan se bättre
utan att måsta ha läsglasögon som åker av och på stup i minuten.



 

Inga kommentarer: