söndag 6 november 2022

Spraymålat och nära nu

Här väntar jag fortfarande på snö och nu börjar det vakna lite hopp om det,
för väderprognosen visar att det blir kallare. Så jag hoppas det är nära.

Igår skruvade jag och gubben ner "grenlampan" som sitter på trappväggen.
Den var ju svart med guldfärgade blommor och jag bara älskar den, som jag gjorde då.
Men kanske lite mer nu då jag spraymålade den vit igår. Ljushållarna också,
som suttit på vardera sida om lampan. Fast, om dom ska tillbaka på sin plats bredvid lampan,
vet jag in ännu. Kan hända att dom får flytta annanstans.
Lampan ska i alla fall tillbaka på sin plats idag så man ser var man sätter fötterna.

Nu har första veckan av November gått, så nu kan jag börja bära upp vinterpynt,
för att sen utöka med juligare saker. Gardinstångshållarna i köket har ju kommit plats,
så det är bara att stryka upp gardiner och hänga upp. Ja, det blir till att städa och skura golv.
Tvätta upp sofföverdragen och allt sånt där som inte görs så ofta.
Rent och fint ska det vara till första Advent.
( jag gör ju dock inte allt samma dag )
Nedräkningen till Tomtens ankomst börjar inom kort.
ÄLSKAR DET!

( vi är ju inte religiösa alls och överlåter sådan tro till andra att fira på sitt sätt )



 

Inga kommentarer: