lördag 31 december 2022

Året som gått, Gott Slut och Gott Nytt År

 

I Januari beställde jag denna hyllan, som nu hänger över köksbordet och lampan som lyser upp hallen.




Jag fick min tredje dos av covid-vaccinet.



-----

I Februari njöt vi av de första solstrålarna som värmde och Jenny blev snömobbad av sin bror Robin.



Och medan vi hade privilegiet av att njuta, så pågick det nystartade kriget i Ukraina.



------

Marsmånad och jag fick sug på räkmackor som var så goda.


Var också och kollade min nacke denna månad, som jag dock inte fick någon hjälp med.



----

April, var jag och Jenny på shoppingspree och hon upptäckte att hon åkt hemifrån utan börsen.
Så jag betalade och hon swishade till mig.


Plantorna fick flytta ut i växthuset.



Och kaffe på altanen med bulla i solen med nya radion, var härligt.



---

I Maj började jag ta ut växterna och planterade och så var vi på lekparken med yngsta barnbarnen.



----

I Juni påbörjades fönsterbyten och huset var upp och nervänt.



Men det blev bra när det var klart.



Nybyggnationen av hyreskomplexen hade kommit igång och det såg för hemskt ut, som det gör ännu,
ute på Myrängen.



---

I Juli bakade jag jordgubb/rabarberpaj med egna "frukter".



Och det blommade fint i min egengjorda blomlåda nedanför altanen.



---

I Augusti kom hösten tidigt.



Och gubben sålde motorcykeln, till svärsonen Jonas.



Och jag, med hjälp av Luna, kapade ner rönnflädern helt, för den hade "lagt" sig och var ful.



---

I September var alla fönster klara och vi fick upp fönsterbrädorna, sent omsider.



Och det var valtider och fel lag vann och missnöjet vet inga gränser, med facit i handen.


---


I Oktober, kämpade några enstaka blommor ännu mot kylan.


Och jag var med Sinicca på shopping och hittade fina vinterkängor, som visade sig inte var särskilt varma.



-----

I November, var jag på mammografi och allt var bara bra.



Vi hade Hacke på besök och han blev bjuden på mat.



Jag ritade kuddfodral för Julen...



.. som flyttade in och fick pynta den nymålade ledstången uppför trappan, för första gången,
då den åkte ner bland det första jag gjorde när vi flyttade in och alltså inte varit på plats tidigare.



-----

Och så kom vi till slutet av detta 2022.
December
Vi firade Julafton hos Robin och Sinicca, med ALLA ungar, samt "svärfar" Hasse och "svägerskan"
Malin som också hade sina barn med sig.



Glada barn och mycket klappar blev det för dem.


Och det kom en snösmocka som gav en dryg halvmeter snö inom loppet av 2 dygn.



Det blev också officiellt att vi blir farföräldrar igen till sommaren.
Robin och Sinicca väntar smått och det är 2 lyckliga systrar som längtar.



----

Och idag är det sista dagen av detta året.
Det är den 31:a December.

Jag är förkyld med hosta och snörvel.
Vi ska äta gott, eventuellt i sällskap av ungar/ungarna.
Det får vi se hur det blir för jag har inte fått några svar om hur de vill göra!?
Vi, jag och gubben ska i alla fall äta gott.

Jag avslutar med att önska er alla Ett Gott Slut och ett
Gott Nytt År!







Inga kommentarer: