fredag 30 december 2022

Shoppa sig lite

Jo, jag har gjort en beställning av kläder från Bon Prix.

Till att börja med en ny jacka.. ja igen, för den jag beställde sist är spårlöst försvunnen och
jag har endast pälskragen kvar av den?! Förstår inte var den tagit vägen, för jag har letat överallt
och varför är pälskragen kvar?!?!?! Nåväl, den andra är så ful så den vill jag inte ha
och den första jag beställde har "krympt när den hängt i källaren"...😏😇
Eller så har det varit för mycket god mat och inte hjälpte julen till att göra "det smalare".
I alla fall...denna jackan blev det!
Jättefin om man frågar mig.




Tre nya pyjamasar...kan inte få för många av det.



Kan man ju ha också som mysplagg när man inte ids klä sig.

Och två par mysbrallor.. dom ljusa är stickade.



Det får bli försenad julklapp och för tidig födelsedagspresent... om jag inte hittar annat jag vill
ha i födelsedagspresent. Nu längtar jag till paketet kommer.

Annars då
Jo, förkylningen är hemskt jobbig och speciellt för andningen.
Mina lungor har ju redan innan covid ärr ( pga lunginflammationer) och inte blev det bättre efter covid.
Så jag blir ännu fortare andfådd nu, än vanligt so fort jag blir förkyld, vilket jag förvisso inte är ofta.
Men jag orkade just så pass att skotta av altanen efter nattens snömängder som kom.
Blött och tungt är det eftersom graderna legat nära plus.
Och tvättat kläder har jag mäktat med, det var ju bara två maskiner att köra.
Badlakan och sängkläder tar jag på Söndag.
Man får passa på medan elen är billig, för nu efter nyår går vårt fasta avtal ut och det blir rörligt.

Alltid kul med lite nytt och rent.

Inga kommentarer: