onsdag 4 januari 2023

Läkartid, bortkastad tid och pengar.

Dagarna går och förkylningen hänger på.
Var till läkare igår.... eller vad det nu var jag fick träffa!?
För det var en otrevlig arrogant liten dam som började med att säga:
-Sätt dig ner, med östeuropeisk brytning och sen satte sig vid sin dator och scrollade i min journal
där det står vad jag sökt hjälp för.
- Jag kan inte hjälpa dig med käken, du ska gå till tandläkare.
Sluta äta hård mat, du får äta soppa.... ?!?!?!😵
*Oooookeeeeej... men varför har ni då gett mig en tid att komma hit då, eftersom det är käkleden
jag sökte tid för
?!!??😐
- Jag skriver ut Alvedon och Pronaxen som du ska äta i 14 dagar, det är allt jag kan göra.
*Jaha,,, men om du läst igenom min journal mer ordentligt så hade du sett att jag redan äter det
sen lång tid tillbaka och speciellt nu då ni skrev i min tid till er, att jag skulle äta smärtlindrande,
tills jag kom på den utsatta tiden för just käkleden som jag sökte för
!!😒

Så frågar jag då om hon kan kolla mina lungor i alla fall då jag hostar så mycket och har hoppande
toppfeber, som går upp och ner om dagarna.
Jodå, hon tar sitt stetoskop och ber mig ta koftan, inget annat.
Sen sätter hon stetoskopet uppe vi min vänstra skulderblad?!?!?!?😣
Flyttar det vidare till sidorna både vänster och höger och sen för den runt nere vid njurområdet???😶
*Ursäkta mig, men vad har ni för anatomi i landet du kommer ifrån?!?!?!😖
Inget , -dra djupt efter andan, eller annat som ALLA andra alltid bett mig göra då dom hållit
stetoskopet bakom ryggen där lungorna faktiskt sitter och fram på bröstkorgen.
-Dina lungor låter bra.
*Jag hoppas verkligen att du har rätt, för mig veterligen sitter inte mina lungor där du lyssnat,
bland valkarna i sidorna eller vid byxlinningen eller skulderbladen
.

Sen var det bara att gå.
Om nu sjukvården tror att jag tänker betala 200 spänn för detta, då har dom verkligen FEL!!!😤
Och får jag en arrogant utländsk läkare som inte har någon koll på var div organ sitter en gång till...
då vete fan vad jag gör?!?!?!?😠
Nej, jag är inte rasist... men jag blir förbannad när man inte håller en så viktig organisation
men bättre utbildat folk än så och vi ska betala för skiten.
Hon kan inte ens skylla på att dom var överbelastade, för jag satt en dryg kvart  ÖVER min tid
och det fanns inte en käft till i väntsalen.

Jag kommer naturligtvis, ännu en gång få skriva och klaga på den bristande vården man får på
Ursvikens Hälsocentral.
Kan det vara så att dom bättre läkarna tas neröver och häruppe får vi hokus pokus-utbildade?!
Det verkar inte bättre än så. Såna diagnoser kan jag också ge, UTAN betalning.


 

Inga kommentarer: