fredag 6 januari 2023

Kryar på mig

Men visst, jag dras med förkylningen som inte vill släppa.
Fast jag har fått hem medicinen som skrevs ut, den jag redan hade sen innan och en ny, som ska verka
muskelavslappnande och jag pimplar tea med ingefära i, som också lindrar en del.
Den nya hoppas jag ska hjälpa mot det onda jag får när jag hostar, för hela ryggen och magen "krampar"
ihop vid varje hostning och nysning. Jag har ingen feber, mer än små toppar som kommer nu och då,
men dom kan lika gärna ha med fibron att göra, för så har jag haft i decennier nu.

Hoppades att jag skulle vara bättre nu till helgen så vi kunde åka och storhandla.
Men icke sa Rutger.... ja andra än Nicke kan faktiskt också säga så.
Det är inte som att jag är "jättesjuk", men det är för att jag inte vill smitta andra och inte heller
vill jag stå och hosta som en idiot bland folk, för hostan är hemsk.
Nåväl..det ska väl vända snart. Jag har i alla fall bokat en tid för en boost av pneumovaccinet.
Den 20/1 ska jag ta den och sen ska jag boka tid några veckor senare för en fjärde dos av
covidvaccinet, så man håller sig någorlunda frisk.







 

Inga kommentarer: