måndag 9 januari 2023

Små steg mot bättring

 

Andra veckan i 2023 har vi kommit till och det är Måndag.

Förkylningen hänger kvar, men blir sakta bättre om än hostan ännu är hemsk.
Ingen direkt feber heller mer än små toppar nu och då som legat runt 37, 7- 38,
fast inget nu senaste dagarna. Men ännu jag vill inte ut bland folk, om jag skulle få en hostattack
som gör att det krampar i magen, där "slumrande muskler" vaknat till liv.
Man kan ju skrämma slag på andra.

Igår fick jag i alla fall borttvättat mattorna som legat och väntat, samt alla sängkläder och badlakan,
så det är skönt att ha få gjort det och jag sov i sängen i natt, efter flera nätter i soffan.
Har inte idats gå upp, då hostan gjort det svårt att ligga och jag blivit rastlös av att sitta i sängen.
Så soffan har det varit, där jag suttit och tittat på tv, tills jag känt att retningarna i halsen lagt sig,
innan jag kunnat vika ikull. Jag har hostat i natt, men inte så hemskt som det varit innan,
peppar peppar ta i trä. Så liiiite bättre har det blivit. Och orken... den har ju trutit, men även det blir
sakta bättre. Läste om hostan att den kan hänga kvar i veckor innan den ger sig efter man blivit frisk.
Och jag är ju definitivt inte ensam om förkylningen. I stort sett alla man pratar med, läser om etc
är/har varit/på väg att bli förkylda, så man märker att smittorna sprider sig väldigt, efter relativt
"lugna" år med coronarestriktioner. Mitt är nog en vanlig förkylning, då ingen av dom jag umgås med
haft covid nu enligt tester och mitt test också visade negativt. (hemmatesterna)

Nåväl... det är bara att vänta tills man är återställd, vilket ju inte bör vara alltför långt borta.
Tills dess fortsätter jag att krya på mig.


Inga kommentarer: