söndag 21 maj 2023

Blommor och fotboll

Maj börjar lida mot sitt slut och våren är mer som en försommar.
Det gick som från vinter till vår, till försommar inom loppet av en vecka.

Jag har varit och köpt uteväxter, som jag skrev i inlägget innan och dom är planterade i sina div
krukor ute och 2 plantor i stora rabatten, som hette Whirling butterfly (sommarljus)
Tyckte den var så söt med sin skirhet och kommer nog att bli fin mot staketet där.

(bilden är lånad från Pinterrest Mostly Natives)


Annars då... så har jag städat det värsta ur pannrummet och vi var och tömde släpet samt att 
gubben och svågern var och körde bort gamla pannan och oljetanken på återvinningen och
det fick man ca: 1500 kr för, som svågern får ta som extra belöning för jobbet på det han redan fått.

Idag kan jag alltså börja tömma tvättkorgarna och hänga ute sängkläder och badlakan
för att sen fortsätta med klädkorgen och när även det är torrt, så kan slitet med storstädningen
börja för att sen måla och göra klart. Slutmålet närmar sig sakteliga, för det går inte fort här inte.
Men så har vi inte så jädrans bråttom heller och kropparna ska ju hålla några år till är det tänkt.
Så vi tar det vart efter vi orkar och kan.

(fjolårsfoton, har inte fotat nya ännu)


Nåt mer vi gjort...
Jo, vi var och såg på när Milla hade fotbollsmatch.


En hel match, för första gången i mitt liv som jag sett det och det endast för att det var mitt barnbarn
som var med och matchtiden var kort. Är så vansinnigt ointresserad av div sport och fotboll framför allt.
Fast hon är duktig vår lilla "bultas", som bara varit med på 5 träningar och efter deras ålder.
Finns verkligen potential där i framtiden om hennes intresse utvecklas mer.
Hennes lag vann för övrigt.
På eftermiddagen fortsatte jag att sätta ut några nya plantor som jag hann få med mig på vägen till
matchen, för vi skulle bara "stanna till och köpa dricka" och då halkade 3 krysantemum och
1 rosplanta med och innan det hade jag köpt en hortensia som stod på trappan hemma och väntade.

När det väl var klart så fixade jag en potatisgratäng som åkte in i ugnen och snart åkte
köttet på kolgrillen ute och jag dukade fram där åt oss och det var vår premiär för i år
att sitta ute och äta. Det var så gott och så skönt ute. Så HÄRLIGA tider nu.

(också fjolårsfoto)


Lite mera kaffe nu och låta kroppen vakna till ordentligt och sen starta igång tvättmaskinen
och beta av korgarna.

Ha en go' Söndag!


 

Inga kommentarer: