tisdag 23 maj 2023

Blommor, olja och grillad korv.

Här springer dagarna iväg och jag hinner knappt med.
Det har i alla fall hänt en del här, som att jag både köpt och planterat ut sommarblommor.

 



Rensat det värsta ogräset från stora rabatten, gjorde jag igår.



Liksom oljade in altanen...



Premiärklippt gräs har vi och det gjordes i förrgår.




Och idag var vi och köpte lite mer blommor, efter att jag burit upp möblerna på altanen
och ställt i ordning där igen. Färdigställandet av källaren närmar sig också, för jag fick
bort all tvätten av sängkläder och badlakan och nu är det bara klädkorgen kvar som ska
tömmas, sen är det bara att tuta och köra... eller om man vill vara politiskt korrekt så
blir det, städa och måla både väggar och golv.

Snart ska vi ut och grilla upp korvar som blev kvar efter helgens "grillgola" häng med barn och barnbarn, samt gubbens systerdotter och båda ungarnas respektive.
Vädret bjuder inte på nån direkt 'jagvillvaraute' temperatur idag, så det blir grilla och sen in igen.
Då ska gubben se hockey och jag ska ta mig en lång varm välbehövlig dusch.

(en söt lite sak jag också köpte idag att ha på bordet ute)


 

Inga kommentarer: